Betrokken professionals

Het Martini, dat zijn wij. Wij zijn een topklinisch opleidingsziekenhuis en daar zijn we trots op. Naast brede basiszorg bieden we complexe zorg in acht expertisecentra. We werken continu aan vernieuwing. Daarom doen we veel toegepast onderzoek en werk je bij ons in een moderne werkomgeving met de nieuwste technologieën en behandelmethoden. Maar nog belangrijker: samen zijn we een organisatie van en voor mensen. Dat zie je, proef je en ervaar je. Als patiënt én als medewerker. Welkom bij #teammartini.

Uitwisseling personeel SEH, IC en AZG

Personeel in de acute zorg is schaars. Martini Ziekenhuis (SEH en IC) en Ambulancezorg Groningen hebben de handen ineen geslagen door een gezamenlijke pool van verpleegkundigen op te zetten. Verpleegkundigen die meedoen volgen een opleiding en hebben daardoor de mogelijkheid afwisselend in een ziekenhuisomgeving en op de ambulance te werken. Dit verbetert de zorg in de keten: werken in elkaars organisatie geeft meer inzicht. Bovendien vergroot dit voor hen de variatie in het werk en een betere verdeling van de werklast. Ook op andere terreinen werken Martini Ziekenhuis en Ambulancezorg Groningen al veel en lang samen om de zorg verder te verbeteren. Bijvoorbeeld op het gebied van digitale aankondiging, waar een aankondiging van een patiënt uit de ambulance al meteen wordt begeleid met de beschikbare patiëntgegevens.

Martini Ziekenhuis lanceert #teammartini

‘Dat is werken bij #teammartini.’ Dit is de slogan van de nieuwe arbeidsmarktcampagne die het Martini Ziekenhuis in november 2019 lanceerde. Onderdeel van de arbeidsmarktcampagne is de vernieuwde website www.werkenbijmartiniziekenhuis.nl, met verhalen van medewerkers en vacatures. #teammartini staat voor hoe collega’s het werk in het Martini Ziekenhuis ervaren: het eerlijke en sterke verhaal waarom zij met plezier en trots bij ons werken. Dit verhaal is gelanceerd met als doel het Martini Ziekenhuis als werkgever positief onderscheidend bekendheid te geven. Zodat het ziekenhuis nu en op langere termijn voldoende goede collega’s heeft om de beste zorg te kunnen bieden. Het verhaal van #teammartini is opgehaald bij collega’s uit alle afdelingen en beroepsgroepen. Zij hebben vijf voordelen van werken bij het Martini benoemd: we zijn een gewaardeerd ziekenhuis met een informele werksfeer, we werken vanuit de nieuwste inzichten, met ruimte voor initiatief en kansen om door te groeien in je werk.

Zorg voor het Noorden

Onder de noemer Zorg voor het Noorden werkt het Martini Ziekenhuis samen met acht Noordelijke ziekenhuizen en drie ambulancediensten, met als doel de krachten te bundelen voor het opleiden van de zorgprofessionals van de toekomst. Het eerste gezamenlijke opleidingstraject betreft de functie Anesthesiemedewerker. Het voordeel van samenwerken is dat we stageplaatsen en de daarbij behorende begeleiding beter kunnen verdelen en dat leerlingen in verschillende ziekenhuizen werkervaring kunnen opdoen. Inmiddels zijn ook andere gezamenlijke opleidingstrajecten in voorbereiding.